Alimentația anti-cancer: Ce trebuie să mâncăm ca să nu ne îmbolnăvim?

Consumul de produse alimentare cu un conținut mare de grăsimi animale și zahăr crește riscul apariției cancerului. Pentru a evita această situație, specialiștii recomandă excluderea din meniu a alimentelor:

  • Mâncarea arsă, inclusiv pâinea prăjită, deoarece conține agenți cancerigeni.
  • Cartofii prajiti, produsele de patiserie și de fast-food, chips-uri și snack-uri care conțin grasimi trans.
  • Zaharul și toate produsele care conțin mult zahar, inclusiv dulciurile procesate.
  • Mâncarea afumată și sărată – crește, în special, riscul dezvoltării cancerului la stomac.
  • Sucurile acidulate sau neacidulate, care nu sunt 100% naturale. Sunt periculoase deoarece conțin zahăr și diferiți aditivi nocivi.
  • Alimentele și băuturile care conțin îndulcitori „fara calorii”.
  • Preparatele din carne procesată – salam, cârnați, crenvurști, pateu, șuncă etc.), care conținpeste 50% de grăsimi saturate și concentrații mari de aditivi nocivi.
  • Carnea rosie trebuie consumată în cantități reduse. Aceasta conține vitamine din complexul B, zinc etc, care nu se găsesc în cantități suficiente în alte produse.
  • Lactatele grase (unt, cascaval, brânză și smântână grasă), din cauza conținutului mare de grăsimi saturate. Aceste produse trebuie consumate doar în cantități mici, atenționează specialiștii.

Ce mâncăm ca să prevenim cancerul?

Dieta sănătoasă, care contribuie la prevenirea cancerului, este similară celei recomandate pentru a reducerea riscului de apariție a altor boli cronice precum diabetul și afecțiunile cardiace. Singura diferență specifică este că, pentru reducerea riscului de cancer intestinal, este recomandată evitarea consumului de carne prelucrată și limitarea consumului de carne roșie. Unele studii au asociat, de asemenea, acești factori cu afecțiunile cardiace, dar dovezile nu sunt la fel de solide precum în cazul cancerului intestinal. Prin urmare, dieta recomandată mai sus este utilă nu numai pentru reducerea riscului de cancer, ci și pentru reducerea riscului de apariție a altor boli.

Consumul unei varietăți de alimente vegetale constituie o parte importantă a alimentației sănătoase. Există diferite tipuri de alimente vegetale – legume și fructe; leguminoase precum fasolea, lintea sau mazărea; și cereale și produsele cerealiere precum orezul, pastele sau pâinea. Consumul „unei varietăți” de alimente înseamnă că, pe parcursul unei perioade de timp – să spunem, o săptămână sau o lună – veți consuma câte puțin din fiecare aliment. De asemenea, acesta presupune consumul unor tipuri de alimente variate din fiecare categorie. Prin urmare, în ceea ce privește legumele, puteți consuma legume cu frunze verzi precum varza sau rădăcinoase precum morcovii sau legume pulpoase moi, cum ar fi dovleceii (zucchini) ori vinetele sau legume pentru salată, de exemplu roșiile. Puteți realiza acest lucru încercând să consumați cât mai multe legume de diferite culori. În mod similar, puteți consuma diferite tipuri de leguminoase și cereale (preferabil integrale). Încercați să profitați de diversitatea de produse alimentare disponibile în diferite perioade ale anului.

Sursa: Agenția Europeană pentru cercetare în cancer

https://cancer-code-europe.iarc.fr

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *