Stresul slăbește sistemul imunitar. Cum ne protejăm?

În timpul stresului, creierul nostru eliberează hormoni precum cortizolul. Acesta suprima răspunsul imun, făcându-ne mai susceptibili la infecții.
Pe termen de scurtă durată, stresul poate fi benefic, deoarece ne ajută să reacționăm rapid la un pericol imediat. Însă când anxietatea devine cronică, și persistă în mod regulat, nivelurile ridicate de cortizol pot slăbi sistemul nostru imunitar. În consecință, organismul nostru devine mai predispus la infecții, afectându-ne, totodată, și procesul de vindecare.
În același timp, anxietatea alimentează o stare de alertă constantă, ceea ce duce la eliberarea excesivă a hormonilor de stres. Aceasta, de asemenea, slăbește sistemul imunitar, și face organismul mai vulnerabil la boli.
Suplimentar, anxietatea poate contribui la obiceiuri nesănătoase, cum ar fi fumatul sau consumul excesiv de alcool – factori care afectează imunitatea. Stresul și anxietatea inhibă sistemul imunitar din cauza modului în care influențează răspunsul imun al organismului.
Vestea bună este că sistemul imunitar poate fi protejat, prin controlarea stresului. Iată ce trebuie de făcut în acest scop:
-Exerciții fizice. Activitatea fizică regulată reduce nivelul de stres și anxietate. De asemenea, stimulează sistemul imunitar și reduce riscul de boli cronice.
-Tehnici de relaxare. Practicarea tehnicii de relaxare, cum ar fi meditația, yoga sau respirația profundă, ajută la reducerea stresului și a anxietății.
-Somnul de calitate. Un program de somn regulat susține sistemul imunitar.
-Alimentația sănătoasă. O dietă echilibrată și bogată în nutrienți fortifică sistemul imunitar.
-Plimbările în aer liber. Deconectarea de agitație și zgomot ne ajută să ne detașăm de probleme. O plimbare de 90 de minute în aer liber reduce activitatea creierului și gândurile negative repetitive.
-Hobby. Atunci când facem ceva ce ne place și ne pasionează, mintea noastră se simte recompensată. Indiferent că este vorba despre cântat, pescuit sau croşetat, un hobby face bine stării emoționale.
Prin gestionarea stresului și a anxietății, dar și adoptarea unui stil de viață sănătos, ajutăm sistemul nostru imunitar să funcționeze eficient și să ne protejeze de boli și infecții.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *